16 Nisan 2010 Cuma

Krep Dürüm

Bahçedeki ağaçlardan birine kuşlar yuva yapmıştı, yavrular büyümüş olmalı, başka kuşları çağırmış olmalı ki ben bu sabah güne kuş cıvıldamaları ile uyandım.

Haftanın bu son iş günü kendimi şımartarak güne başlamak ve haftasonu eşime yapacağım krep dürümün denemesini bu kuş sesleri içinde yapmak istedim. Krep hem yapımı kolay, hem lezzetli hem de çok fonksiyonlu bir yiyecek. Çeşitlemeler sonsuz olabilir krep ile.
Kahvaltılık olarak düşündüğüm için ben krebimi taze çekilmiş karabiber ve pul biber ile tatlandırdım ve dürüm malzemesi olarak peyaz peynir, maydonoz, yeşil biber, taze soğan ve domatesten oluşan salatayı kullandım. Ek olarak zeytin dilimleri de ilave edilebilir, o zaman tam bir türk kahvaltısı alternatifi olacaktır.




MALZEMELER(tek porsiyon)

1 yumurta
1 çay bardağı süt
un, tuz, karabiber, pul biber
2 yemek kaşığı ufalanmış peynir veya lor
1/2 domates
1 tutam maydonoz
1 sivri biber
yeşil soğanın yeşil kısımlarından 1-2 dal
1 tatlı kaşığı tereyağ

YAPILIŞI

Yumurtayı ve sütü iyice çırpıp yavaş yavaş unu ilave edelim. Unun miktarını özellikle belirtmedim çünkü yumurtanın ve çay bardağınızın büyüklüğüne göre değişecektir. Bu ölçülerle ben 20 cm çaplı bir tavada 2 adet ince krep elde ediyorum. Benim için krebin incesi makbul o yüzden yaklaşık 1,5-2 kaşık un yeterli olacaktır. Karışımın kıvamı çok yogun olmayan bir çorba gibi olmalıdır. Koyu kıvamlı bir karışım kalın krepler demek. Hamura tatlandırıcı olarak, tuzu, karabiberi ve pul biberi de ekleyelim.

Krep karışımı hazırken, iç malzemeleri doğrayıp salata haline getirelim. Bu arada çok harlı olmayan bir ocakta tavamızı ısıtıp tereyağını eritelim ve krep hamurumuzun yarısını tavanın ortasından başlayıp daireler çizerek tavaya yayalım. Krebimiz çok çabuk bir şekilde pişecektir. Göz göz pembelikler oluşmaya başlayınca spatula ile krebimizi ters yüz edelim ve diğer yüzünüde pişirelim. İlk krebi tabağa alıp hemen ikincisini tavaya aktaralım. İkinci krebimiz pişerken iç malzememizin yarısını ilk pişenin ortasına yayıp dürüm şeklinde saralım. Aynı işlemi ikincisi içinde tekrarladıktan sonra sıcak sıcak afiyetle mideye indirebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder