13 Nisan 2010 Salı

Körili ve Tavuklu Nohut

Yaz mevsimi kapıda ve birbirinden güzel mevsim sebzeleri pazarları doldurmak üzere. Bu yüzden genelde kış yemeği olarak tercih ettiğimiz nohutu benim çok sevdiğim bir tarzda yapmak ve paylaşmak istedim.

Köri olarak garam masala kullandım ben ama sadece köri baharatı da kullanabilirsiniz.
Garam masala birçok baharatın harmanlandığı bir karışım. Başka bir gün içeriğini ve nasıl yapıldığını anlatacağım. Aktarlarda hazır olarak da bulabilirsiniz.
Yine bir başka tat olan zencefili taze olarak marketlerde bulmanız mümkün ama bulamazsanız toz zencefil de kullanılabilir.

Bu tarifin yoğun bir baharat tadı var ve yanında sade bir pilavı öneriyorum ki birbirini dengelesin. Ama tek başına, çıtır bir ekmekle de nefis olacaktır.


MALZEMELER

200 gr Nohut (akşamdan ıslatılmış ve haşlanmış)veya 2 kutu konserve
2 parça tavuk göğsü
1 orta boy soğan
5 cm civarında taze zencefil veya 1 çay kaşığı toz zencefil
1 tatlı kaşığı kimyon tohumu
1 tatlı kaşığı garam masala veya köri
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağı
tuz ve sıcak su

YAPILIŞI

İri kuşbaşı şeklinde doğradiğimiz tavukları az yağla kızgın tencerede sularını bırakmalarına izin vermeden birkaç dakika çevirelim ve bir kaba alalım. Aynı tencerede sıvıyağ ve tereyağ ile birlikte ince doğranmış soğanı pembeleştirelim. Sırasıyla önce kimyonu sonra ince kıyılmış zencefili ekleyip birkaç dakika kavuralım.
Müthiş bir aroma mutfağı saracaktır bu aşamada. Salçayi ve diğer baharatları da ekledikten sonra tencereye tavuk ve nohutları aktaralım. Üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip kısık ateste yaklaşık 30 dakika pişirelim. Servis ederken üzerine taze kişniş çok yakışacaktır ama ben bu tarifi hazırlarken bulamadım malesef.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder